본문 바로가기

카테고리 없음

외모 묘사하기(description of appearance)

 

나는 키가 커. I am tall.
나는 날씬해. I am slim.
나는 키가 작아. I am short.
너는 귀여워. You are cute.
너는 키가 작아. You are short.
너는 말랐어. You are thin.
개는 진짜 잘생겼어. He is so handsome.
걔는 근육질이야. He is musclar.
개는 뚱뚱해. He is fat.

Make negative sentences.

나는 키가 안 커. I am not tall.
나는 날씬하지 않아. I am not slim.
나는 키가 작지 않아. I am not short.
너는 귀엽지 않아. You are not cute.
너는 키가 안 작아. You are not short.
너는 마르지 않았어. You are not thin.
걔는 잘생기지 않았어. He is not handsome.
걔는 근육질이 아니야. He is not muscular.
걔는 뚱뚱하지 않아. He is not fat.
너는 예뻐 보여. You look pretty.
너는 통통해 보여. You look plump.
너는 키가 커 보여. You look tall.
그들은 멋져 보여. They look nice.
그들은 나이 들어 보여. They look old.
그들은 똑똑해 보여. They look intelligent.
걔는 어려 보여. He looks young.
걔는 잘생겨 보여. He looks handsome.
그녀는 매력적으로 보여 She looks attractive.
그녀는 나이에 비해 매우 여려 보여. She looks very young for her age.

Make negative sentences.

너는 예뻐 보이지 않아. You don't look pretty.
너는 통통해 보이지 않아. You don't look plump.
너는 키가 커 보이지 않아. You don't look tall.
그들은 멋져 보이지 않아. They don't look nice.
그들은 나이 들어 보이지 않아. They don't look old.
그들은 똑똑해 보이지 않아. They don't look intelligent.
걔는 어려 보이지 않아. He doesn't look young.
걔는 잘생겨 보이지 않아. He doesn't look handsome.
그녀는 매력적으로 보이지 않아. He doesn't look attractive.
그녀는 나이에 비해 매우 어려 보이지 않아. She doesn't look very young for her age.
나는 손이 작아. I have small hands.
나는 금발 머리야. I have blonde hair.
나는 턱수염이 있어. I have a beard.
난 앞머리가 있어. I have bangs.
너는 눈이 예뻐. You have beautiful eyes.
너는 피부가 까무잡잡해. You have dark skin.
걔는 갈색 눈을 가지고 있어 He has brown eyes.
걔는 머리가 짧아. He has short hair.
그녀는 긴 생머리야. She has long straight hair.
그녀는 귀여운 얼굴이야. She has a cute face.

Make negative sentences.

나는 손이 작지 않아. I don't have small hands.
나는 금발 머리가 아니야. I don't have blonde hair.
나는 턱수염이 없어. I don't have a beard.
난 앞머리가 없어. I don't have bangs.
너는 눈이 예쁘지 않아. You don't have beautiful eyes.
너는  피부가 까무잡잡하지 않아. You don't have dark skin.
걔는 갈색 눈이 아니야. He doesn't have brown eyes.
걔는 머리가 짧지 않아. He doesn't have short hair.
그녀는 긴 생머리가 아니야. She doesn't have long straight hair.
그녀는 귀여운 얼굴이 아니야. She doesn't have a cute face.