본문 바로가기

카테고리 없음

Honorific

In Korean, there are honorifics, so I don't speak informally to people who are older than me or who I've never seen before.

 

안녕                                 Hi 안녕하세.                    Hello  
만나서 반가워      만나서  반가워 Nice to meet you.
도와줘      도와주세 Help me
고마워       고마워 Thank you.
내가 운전 했어.      내가 운전 했어요. I drove.
나 머리 했어.   나 머리 했어요. I did my hair.
나 숙제 했어.           나 숙제 했어요. I did my homework.
밥 먹었어?    밥 먹었어? Did you eat?
재킷 벗어   재킷 벗어요. Take off your jacket.
신발 벗어     신발 벗어.
Take off your shoes.